Du er her: Student.no > Pressemelding > Det må satses på kunnskap

01.07.2020

Det må satses på kunnskap

NSOs arbeidsutvalg 2020/21<br />
Felipe F. Garcia, Annbjørg Pasteur Stø, Joachim Børlie, Joachim Børlie, Andreas Trohjell, Julie Størholdt Iversen og Jonas Økland
NSOs arbeidsutvalg 2020/21

I dag har Andreas Trohjell tatt over som leder av Norsk studentorganisasjon (NSO). Det nye arbeidsutvalget skal nå lede studentbevegelsen i et spennende år hvor studentstemmen blir enormt viktig. Partiene skal prioritere veivalg til neste valg, kunnskapsministeren skal legge ulike stortingsmeldinger og corona-situasjonen vil fortsette å prege studiehverdagen.

Pressemelding fra Norsk studentorganisasjon (NSO) 1/7-20

-Vi er motiverte og skal jobbe iherdig for at studentenes stemme setter fotavtrykk og får gjennomslag, sier Andreas Trohjell leder av Norsk studentorganisasjon (NSO)

Allerede før corona ble det sagt fra flere i regjeringen at det vil bli strammere tider fremover og Norge står fremfor tøffe utfordringer som krever omstilling. Corona-situasjonen vil påvirke norsk økonomi i tiden som kommer. NSOs nye leder er tydelig på at det er viktig å investere i den kompetansen dagens studenter vil bidra med i fremtiden.

-Kunnskap bør være en av de viktigste pilarene for partier og regjeringen nå og i  nestestortingsperioden, slik at vi fortsetter omstillingen til et kunnskapssamfunn, sier Trohjell.

I dag 1. juli er det er det en merkedag for studentene og for Norge. Det er 10 år siden Norsk studentorganisasjon ble stiftet. NSO ble stiftet etter sammenslåing av Norsk studentunion (NSU) og Studentenes Landsforbund (StL) i 2010

– Jeg vil gratulere alle med dagen og det er med ydmykhet at vi skal ta NSO og studenstemmen inn i fremtiden, avslutter Trohjell.

NSOs arbeidsutvalg 2020/21:

NSO-leder Andreas Trohjell

Andreas Trohjell (leder)
m: 957 92 556

Felipe F. Garcia (nestleder)
m: 982 25 999

Annbjørg Pasteur Stø (fag- og forskningspolitisk ansvarlig)
m: 982 25 996

Julie Størholdt Iversen (fag- og læringsmiljøpolitisk ansvarlig)
m: 982 25 994

Joachim Børlie (internasjonalt ansvarlig)
m: 982 25 995