Du er her: Student.no > Pressemelding > Utdanning skal prioriteres

01.07.2021 (oppdatert 23.07.2021)

Utdanning skal prioriteres

NSO AU 2021/22<br />
Herman Siggerud, Vilde Veronica Haukeland, Emily MacPherson, Magnus Dybdahl <br />
Simen Oftedahl, Tuva Todnem Lund (Foto: NSO / Skjalg Bøhmer Vold)
NSO AU 2021/22
Herman Siggerud, Vilde Veronica Haukeland, Emily MacPherson, Magnus Dybdahl
Simen Oftedahl, Tuva Todnem Lund (Foto: NSO / Skjalg Bøhmer Vold)

I dag tar Tuva Todnem Lund over som leder av Norsk Studentorganisasjon (NSO). Sammen med det nye arbeidsutvalget vil hun sørge for at studenter bruker sin stemme, og blir lyttet til når et nytt storting tiltrer.

Pressemelding fra Norsk Studentorganisasjon (NSO) 1/7-21

Vi går inn i et spennende år. Vi skal sørge for at det nye Stortinget prioriterer høyere utdanning og studenter, sier NSOs leder Tuva Todnem Lund.

De viktigste sakene det nye arbeidsutvalget skal jobbe med er valget i høst, ny stortingsperiode og gjenåpningen av utdanningsinstitusjonene etter pandemien.

Vi forventer at institusjonene og samskipnaden jobber på spreng for å sørge for at campusene er klare til å ta imot studentene . Sånn kan vi få en trygg og god semesteråpning og fadderuke, forsetter Lund.

Utdanning skal være en av de viktigste prioriteringene for partiene i den neste stortingsperioden, slik at vi fortsetter omstillingen til et kunnskapssamfunn.

– Utdanning og forskning er inne i en spennende utvikling der digitalisering har blitt satt på dagsorden. Partiene har kommet med lovnader om at utdanningene skal styrkes og gjøres mer tilgjengelige. Vi er klare for å sørge for at de holder løftene sine. Høyere utdanning skal være av god kvalitet, og vi studenter skal ivaretas gjennom studietiden, avslutter studentlederen.

NSOs arbeidsutvalg 2021/22:

Tuva Todnem Lund (leder)
m: 957 92 556

Herman Siggerud (nestleder)
m: 982 25 999

Magnus Dybdahl (fag- og forskningspolitisk ansvarlig)
m: 982 25 996

Vilde Veronica Haukeland (fag- og læringsmiljøpolitisk ansvarlig)
m: 982 25 994

Emily MacPherson (internasjonalt ansvarlig)
m: 47668257

Simen Oftedahl (velferds- og likestillingsansvarlig)