Skip to main content

Milad Rezvan – LM 2025

Medlem av læringsmiljøpolitisk komite
Ase Berg Dybvik

Kandidatskjema

Studiested: UIO

Epost: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Telefon: 98662372

Hvorfor stiller du til valg og hvorfor skal landsmøtet velge deg?

Kjære landsmøte,

Jeg heter Milad Rezvan, og jeg stiller til valg for Læringsmiljøpolitisk komité (LMPK) fordi jeg brenner for et mer inkluderende, tilgjengelig og interseksjonelt læringsmiljø.

Jeg bringer med meg et bredt kompetansefelt gjennom min rolle som utdannings- og læringsmiljøpolitisk ansvarlig ved Studentparlamentet ved Universitetet i Oslo, samt min utdanning i spesialpedagogikk. Dette gir meg både innsikt i de strukturelle utfordringene studenter møter, forståelse for hva som må til for å skape et godt læringsmiljø og faglig dybde innen de fysiske og psykososiale faktorene som spiller inn.

Dersom jeg får tilliten til å sitte i LMPK, vil jeg særlig jobbe for:
• Universell utforming og tilgjengelighet – Ingen studenter skal møte hindringer i sitt læringsmiljø på grunn av manglende tilrettelegging. Jeg vil jobbe for at lærestedene tar sitt ansvar på alvor, både når det gjelder fysisk tilgjengelighet og digitale barrierer.

• Bedre støtte for studenters psykiske helse – Studietiden er krevende, og vi trenger et læringsmiljø der alle studenter får den støtten de trenger. Jeg vil arbeide for at det psykososiale læringsmiljøet prioriteres høyere i sektoren.

• Studentmedvirkning i utformingen av læringsmiljøet – Studenter vet best hvor skoen trykker. Jeg vil sikre at studenters stemme blir hørt og tatt på alvor når læringsmiljøtiltak planlegges og gjennomføres.

• Utvikle en fellesforståelse av interseksjonalitet i læringsmiljøet – Interseksjonalitet er et viktig perspektiv å ta med når vi snakker om læringsmiljøet. Studenter er ikke én entitet – de har forskjellige bakgrunner, erfaringer og identiteter som påvirker hvordan de opplever og navigerer i sitt læringsmiljø. Læringsmiljøet må derfor utformes på en måte som anerkjenner og imøtekommer disse mangfoldige erfaringene.

Læringsmiljø er ikke en isolert del av studentpolitikken – det er en grunnpilar for å sikre en sunn studenthverdag. Alt fra kvalitet i undervisningen til studenters velferd og trivsel henger sammen med hvordan læringsmiljøet er utformet. Derfor må vi sørge for at det prioriteres på alle nivåer i utdanningspolitikken.

Godt valg!